Чи може Церква змінити свою позицію стосовно благословення одностатевих зв’язків?

Чи може Церква змінити свою позицію стосовно благословення одностатевих зв’язків? https://credo.pro/2021/04/288012 Юлія Завадська

Уривок з інтерв’ю з єпископом-помічником Київсько-Житомирської дієцезії Олександром Язловецьким, яке відбулося в прямому ефірі CREDO.

Повністю розмову дивіться тут.

Запитання:

— Як повідомлялося раніше, Конгрегація віровчення видала офіційну заяву, в якій підтвердила неможливість будь-якого сакраментального благословення одностатевих пар.
Відповідь Конгрегації зустрілася з критикою навіть серед католиків.

Зокрема, понад 200 німецькомовних професорів теології підписали заяву, яка критикує Ватикан за відмову благословляти одностатеві пари. У заяві, складеній в університеті Мюнстера, роз’яснення Конгрегації віровчення критикується за відсутність «теологічної глибини, герменевтичного розуміння і роз’яснюючої чіткості». «Якщо наукові висновки ігноруються, як у цьому документі, Магістеріум підриває власні повноваження», — заявляють підписанти. Вони також зауважують, що документ Конгрегації «дискримінує гомосексуалістів та їхні життєві плани». У своїй заяві теологи «твердо дистанціювалися» від заяви Конгрегації віровчення. «На відміну від Конгрегації, ми припускаємо, що життя і любов одностатевих пар не менш цінні перед Богом, ніж життя і любов будь-якої іншої пари», — заявили вони. Професори посилаються на те, що «у багатьох деномінаціях пастирі визнають гомосексуалістів, пропонуючи церковне благословення їхніх союзів і розмірковуючи про відповідні літургійні форми для святкування цих благословень» і заявляють, що дуже вітають такі практики.

Зустрічалися також й інші критичні коментарі.

То чи може Церква колись змінити свою позицію стосовно цього питання?

 

Відповідь:

— Потрібно відповісти на запитання: з якого права виникає ця заборона. З Божого чи з церковного. Якщо будь-яке правило в Католицькій Церкві виникає не з Біблії, не з Божого права, об’явленого для нашої Церкви, то його можна міняти. Натомість у цьому випадку… мені важко відповісти відразу. Коли я чую про 200 теологів, про яких Ви казали, — розумію, що це дуже компетентні люди, напевно розумніші, мудріші та освіченіші за мене. Тому важко сказати, що вони дурні, назвати їх дурнями, тому що це люди справді дуже компетентні, пишуть книжки і так далі. Але, з іншого боку, в конгрегаціях — це, світською мовою, якби міністерства Ватикану — теж працюють сотні дуже мудрих, дуже освічених людей, які закінчили католицькі університети, які постійно вивчають документи Церкви, які дивляться, звідки це виникає, чи можна дати дозвіл, чи не можна. Якщо Конгрегація віровчення — це одна з конгрегацій, яка дбає про те, щоби вчення нашої Церкви було таким, як Богу подобається, — виразно заявляє, що такі шлюби не можна благословляти, для мене авторитет — Конгрегація, а не тих 200, чи 300, чи скільки б їх було, німецьких теологів. Господь дав цій Конгрегації повноваження дбати про чистоту нашої віри. А я хочу слухати її, а не німецьких єпископів. Завтра з’являться австрійські єпископи і заявлять щось інше…

Мені здається, що заборона уділяти таке благословення випливає з Божого права, навіть — зі здорового глузду. Тут, до речі, коли читаєш коментарі, видно, що деякі люди плутають: багато хто вважає, що Конгрегація заборонила уділяти шлюби. Заборонила благословення — не уділяти Таїнство Шлюбу, а благословляти. Це якби принесли, наприклад, обручки, щоб їх благословити, натільний хрестик; автомобіль можна поблагословити. На пологи когось поблагословити.

Конгрегація це дуже гарно пояснила. Це сакраменталії, заступництво Церкви в добрій справі… Якщо по аналогії : я мав не одну таку ситуацію, коли приходять чоловік із дружиною і просять: «Поблагословіть, бо ми не можемо взяти шлюб із тих-то причин, благословіть нас на спільне життя». Я кажу: «Я не можу вас на це поблагословити». Це недоречно. Я поблагословив їх, але кожного окремо, як християн, щоб Господь допоміг їм прийняти якесь мудре рішення в цій ситуації, вирішити її, владнати. Я не відмовився; але я не благословляю на співжиття без шлюбу. Колись я чув, хтось сказав доречне порівняння: це така ж ситуація, якби злодій прийшов і сказав: «Поблагословіть мені відмичку, щоб відкривати двері. Це знаряддя моєї праці, поблагословіть, щоб мені добре все було». Не можу я цього… Автомобіль можу поблагословити, якщо ти тесля — твої інструменти можу поблагословити, звірів можу поблагословити, і так далі; але не можу я поблагословити відмичку. Так і тут. Приходять двоє людей, які, як каже Церква, живуть у гріху. Вони не можуть піти до сповіді, не можуть приступити до Причастя, а я їх можу поблагословити? Церква їм забороняє, але я їх благословляю?

 

Дивіться також інші уривки з розмови:

 

April 06, 2021 at 05:45PM CREDO https://credo.pro

Leave a Reply

Your email address will not be published.