Ісус не прийшов, щоб здійснити політичні очікування. Він хоче дати набагато більше

Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 8 жовтня

Марко подає опис двох чудес помноження хліба (див. Мк 6, 35-46; 8 ,1-9). В обох описах найбільше вражає натовп. Це справді величезний натовп людей, які посходилися  звідусіль, щоби йти за Ісусом протягом багатьох днів. Дехто вважає, що наявність такої кількості вірних послідовників свідчить про зародження месіанського руху з політичним нахилом, який вбачав у Ісусі свого можливого вождя. Це цілком можливо — Іван, оповідаючи цей епізод, занотовує, що натовп хотів проголосити Ісуса царем (див. Ів 6, 15). Політична сцена Галилеї тих часів підходила до піку активності, й бракувало небагато, щоби пробудити месіанський фанатизм. Якщо ми уважно прочитаємо опис першого помноження хлібів, то звернемо увагу на згадку, що Ісус наказав учням віддалитися, а сам, відпустивши натовп, також укрився на високій горі, щоби помолитися (див. Мк 6, 45-46). Ісус не поділяє політичних очікувань натовпу. Навпаки, Він тікає від цих людей і віднаходить у молитві ясність свого месіанського шляху — Хресної дороги — та відвагу для того, щоби цей шлях подолати. Це друге помноження хлібів відбувається на території язичників, що вказує на майбутню Євхаристію, доступну для всіх, незалежно від походження, зокрема й для поган. Сім кошиків залишків призначені для сімдесяти поганських народів, про яких згадує єврейська біблійна традиція (див. Бут 10). І знову Ісус роздає хліб та проявляє своє милосердя. Він ніколи не втомлюється бути з нами, не опускає рук перед твердістю наших сердець. Він настирливо пропонує свої дари незліченну кількість разів. Уся історія — це час терпеливості Бога. Це чудо проявляється в божественному співчутті, яке заповідає страждання й муки Ісуса на хресті. Бог чує наші страждання і відповідає на них своїми Страстями. У Його співчутті є цей двосторонній рух: від Бога до людини, щоби зібрати всі людські страждання, і від людини до Бога, щоби взяти участь у Його Страстях. Саме тут, у божественно-людському співчутті, співстражданні, ми віднаходимо цінність наших євхаристійних Літургій, на яких Бог зустрічається з людьми. Це зустріч любові, спасіння та відкуплення. Покладімо на Божий Престіл все наше життя, щоб Ісус благословив його та включив у свій задум Любові.


Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.

Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу [email protected]

https://credo.pro/2021/10/300856

Leave a Reply

Your email address will not be published.