Шлюб — це можливість, яку ми приймаємо від Бога

Роздуми над Божим Словом на ХХVIІ Звичайну неділю, рік Б

Того часу підійшли фарисеї та, випробовуючи Ісуса, запитували Його, чи можна чоловікові розлучатися з дружиною. Він же у відповідь сказав їм: «Що вам заповів Мойсей?» А вони промовили: «Мойсей заповів написати розвідного листа і відпустити». Ісус же сказав їм: «Він вам написав цю заповідь через ваше жорстокосердя. Але від початку творіння Бог створив їх чоловіком і жінкою. Ось тому залишить чоловік свого батька й матір і з’єднається зі своєю дружиною, і будуть двоє одним тілом, так що вони вже не двоє, а одне тіло. Отже, що Бог поєднав, те людина хай не розлучає!» Вдома учні знову розпитували Його про це. І Він каже їм: «Якщо хто розлучиться зі своєю дружиною та одружиться з іншою, той чинить проти неї перелюб; і якщо вона розлучиться зі своїм чоловіком і вийде заміж за іншого, то й вона чинить перелюб». У той час приносили до Ісуса дітей, щоби доторкнувся до них. А учні забороняли їм. Побачивши це, Ісус обурився і сказав їм: «Дозвольте дітям приходити до Мене. Не забороняйте їм, бо таким належить Царство Боже. Воістину кажу вам: якщо хто не прийме Божого Царства, як дитина, той не увійде до нього!»

Мк 10, 216

«Чи можна чоловікові розлучатися з дружиною?» Знову фарисеї намагалися «впіймати» Ісуса, ставлячи Йому провокаційне запитання. Адже всі знали, що Мойсей дозволив розлучення, яке на той час було досить поширеним явищем у єврейському суспільстві. Однак Ісус не став дискутувати з ними. Доки ми будемо намагатися пояснювати Божі справи людською логікою — регулярно будемо потрапляти в пастку. Що зробив Господь? Перевів питання з людської площини «законності» у більш вагому та всеосяжну площину «Божої волі», скерувавши фарисеїв до Едемського саду — в реальність, що існувала ще задовго до Мойсея і навіть до того, як гріх увійшов у світ: «А на початку створення Бог створив їх чоловіком та жінкою… й обоє будуть одним тілом» (Мк 10, 6; див. Бут 1, 27). «Саме це найважливіше, — фактично каже Ісус, — саме на це маєте рівнятися».

Лінь і небажання мислити, а тим більше роздумувати над Божим словом, народжують схильність до примітивної конкретики: це дозволено, а це — ні, той має рацію, а той — ні. Але Ісус закликає опонентів — і нас — зробити крок віри, вписуючи обмежене людське бачення у масштабну картину Божого творення світу.

Божий намір щодо шлюбу неможливо вкласти в рамки певних, навіть законодавчо підтверджених людьми, правил. За Його задумом, головним — і, по суті, єдиним — правилом у таїні єднання чоловіка й жінки є вірна та віддана любов. І Бог пропонує благодать, необхідну їм обом для відтворення у своєму союзі Божого образу, для втілення Його досконалої любові у подружніх стосунках. Навіть більше: саме такі щирі, вірні взаємини Бог бажає мати з кожним зі своїх дітей.

Тож Ісус хоче відкрити наші очі на велич Божого задуму. Звісно, наш досвід сімейної любові ніколи не буде ідеальним у цьому світі, бо всі ми грішники. Але, будуючи наші сім’ї на фундаменті Божої благодаті, ми отримаємо змогу дозрівати в досконалій любові та щасливому житті, «у Бога бо все можливо» (Мк 10, 27).

«Господи, навчи нас любити одне одного. Благослови наші сім’ї».

Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться Ім’я Твоє, нехай прийде Царство Твоє, нехай буде воля Твоя як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого. Амінь.

Підпишіться на «Слово між нами» у Telegram та Instagram, а також приєднайтеся до чату Роздумів над Словом Божим у Viber.

Дивіться YouTube-канал журналу «Слово між нами»

 

https://credo.pro/2021/10/300914

Leave a Reply

Your email address will not be published.