Суд оштрафував австралійські медіа за витік даних під час суду над кардиналом Пеллом

Суд оштрафував австралійські медіа за витік даних під час суду над кардиналом Пеллом

Австралійський суд зобов’язав 12 медіакомпаній сплатити штрафи за порушення мовчання під час розгляду справи кардинала Джорджа Пелла, звинуваченого — як згодом виявилося, безпідставно, — у сексуальному розбещенні неповнолітніх.

Суми штрафів становлять від 1000 до 450 000 австралійських доларів (від 766 до 345000 доларів США).

Десяткам медіакомпаній, репортерів і редакторів висунули звинувачення у неповазі до суду й порушенні «наказу про мовчання» — судового розпорядження про заборону публікувати обвинувачення на адресу кардинала Пелла до лютого 2019 року. Такі розпорядження — поширена практика у британській та австралійській судових системах. Але величезний міжнародний резонанс, викликаний цією справою, виявив, що їхнє виконання у цифрову епоху пов’язане зі значними труднощами.

У лютому 2021 року медіакомпанії визнали себе винними у порушенні мовчання та неповазі до суду штату Вікторія. 

Суддя Джон Діксон заявив, що визнання провини не свідчить про щирі докори сумління, однак їх прийняли для захисту окремих осіб — редакторів, ведучих і репортерів, — яким загрожували реальні терміни ув’язнення. 

«Компанії The Age Company та News Life Media кинули зухвалий та зумисний виклик судовій владі, — сказав суддя. — Вони свідомо пішли на ризик і опосередковано атакували саму роль “наказу про мовчання” у системі кримінального судочинства штату Вікторія». 

Суд зобов’язав вищезазначені медіакомпанії сплатити штрафи у розмірі 450000 і 400000 австралійських доларів (345000 та 306000 доларів США відповідно).

Жодній з іноземних медіакомпаній не висунули звинувачень у порушенні мовчання, оскільки це суперечить Першій поправці Конституції США, яка запобігає цензурі. Тому спроби екстрадиції американських громадян за порушення австралійського закону були б марними.

Джордж Пелл був головним фінансовим радником Папи Франциска. Він став найстаршим за віком католиком, будь-коли засудженим за сексуальне насильство над дітьми. Кардинал Пелл провів у в’язниці 13 місяців, перш ніж із нього зняли звинувачення і скасували судимості, після чого він повернувся до Ватикану.

Жодна австралійська медіакомпанія не публікувала прямих звітів про судовий процес над Пеллом і його звинувачення, проте вони маніпулятивно скеровували свої аудиторії до міжнародних інтернет-ресурсів. Наприклад, найпопулярніша газета Мельбурна «Herald Sun» у період судового процесу опублікувала на своїй обкладинці великий білий заголовок «ЦЕНЗУРА» на чорному тлі, зазначивши, що «весь світ читає про дуже важливу історію, яка має стосунок до вікторіанців (маються на увазі мешканці австралійського штату Вікторія)», але що їй «заборонено публікувати деталі цієї важливої новини». Власника газети оштрафували на 2000 австралійських доларів (1532 долари США).

Медіакомпанії, винні у порушенні мовчання, також зобов’язані сплатити судові витрати на роботу прокурорів у розмірі 650000 австралійських доларів (498000 доларів США).

Переклад CREDO за: Crux Now

 

https://credo.pro/2021/06/293003

Leave a Reply

Your email address will not be published.